Nissan Qashqai — najlepiej sprzedający się kompaktowy crossover w Europie — przeszedł gruntowną modernizację, podkreślającą jego wyjątkowy charakter. Zmiany dotyczą czterech obszarów i obejmują: uatrakcyjnioną stylistykę nadwozia, wyższą jakość wykończenia wnętrza, jeszcze lepsze właściwości jezdne oraz nowe technologie inteligentnej mobilności Nissana, poprawiające komfort i pewność prowadzenia oraz zwiększające zaufanie do pojazdu.

Liczne zmiany wprowadzono z uwzględnieniem opinii i uwag klientów, starając się wzmocnić pozycję modelu Qashqai jako niekwestionowanego lidera segmentu. Gamę poziomów wyposażenia poszerzono o najwyższą wersję Tekna+, wyznaczającą nowy wzorzec luksusu w segmencie kompaktowych crossoverów.

Kiedy debiutował na rynku w 2007 roku, był prawdziwym pionierem, chwalonym między innymi za pewność prowadzenia. Dzięki licznym udoskonaleniom, których nie widać gołym okiem, właściwości jezdne nowego Nissana Qashqai są jeszcze bardziej dopracowane. Wszystkie egzemplarze przeznaczone na polski rynek zostały wyposażone w wielowahaczowe tylne zawieszenie.


Najbardziej widoczne zmiany w Nissanie Qashqai dotyczą jego nadwozia. Nowa, atrakcyjna estetyka — którą Nissan określa jako styl „Premium Dynamism” — jest widoczna z każdej strony.

Przód został gruntownie przeprojektowany — dotyczy to także nowego zintegrowanego zderzaka we wszystkich wersjach wyposażenia. Znacznie zwiększyła się liczba lakierowanych elementów nadwozia, a widoczne czarne plastiki otrzymały eleganckie błyszczące wykończenie. Wloty powietrza po każdej stronie wspomagają chłodzenie komory silnika.

Z reflektorami halogenowymi o grubszych kloszach zintegrowano nowe światła do jazdy dziennej z motywem bumerangu, w których liczbę diod świecących zwiększono z sześciu do dziewięciu. Samochód zyskał w ten sposób bardziej nowoczesny i elegancki wygląd. W światłach drogowych nowy odbłyśnik zapewnia natomiast szerszą wiązkę światła, a tym samym lepszą widoczność w nocy. Zwiększono także wymiary kierunkowskazów.

W wersjach z reflektorami w technologii LED światła do jazdy dziennej z motywem bumerangu także są nowe i mają postać listwy umieszczonej w górnej części klosza. Światła mijania mają teraz funkcję sterowania adaptacyjnego (AFS). Dostosowuje ona dynamicznie wiązkę światła w czasie pokonywania zakrętu w zależności od prędkości pojazdu i kąta obrotu kierownicy. Adaptacyjny system oświetlenia przedniego jest nowością w samochodach Nissana w Europie i zapewnia lepsze oświetlenie krzywizny zakrętu, poprawiając tym samym bezpieczeństwo jazdy.

Tylny zderzak nowego Nissana Qashqai zyskał bardziej nowoczesny kształt i eleganckie wykończenie. Po raz pierwszy w tym modelu zastosowano dwa różne zderzaki w zależności od wersji wyposażenia. Ich wzornictwo jest identyczne, ale od wersji N‑Connecta dolna część zderzaka ma kolor srebrny matowy.

Motyw bumerangu obejmuje cały klosz lamp wykonanych w technologii LED, optycznie poszerzając tył samochodu. W klosze wbudowano aerodynamiczne elementy, które minimalnie obniżają opór powietrza, a tym samym koszty eksploatacji samochodu. Wnętrze oprawy świateł jest ciemniejsze niż dotychczas. Na dachu zamontowano antenę typu „płetwa rekina”.


Z profilu nowego Nissana Qashqai można będzie rozpoznać po nowych wzorach felg ze stopów metali lekkich o średnicy 17, 18 lub 19 cali, dopracowanych także pod kątem własności aerodynamicznych. Największe obręcze wyróżniają się dwoma elementami stylistycznymi zgodnymi z koncepcją „Premium Dynamism” i stanowiącymi nowość w europejskiej ofercie Nissana. Na obwodzie felgi wykonanej z jednego kawałka metalu widoczne są małe stopnie, a każde z pięciu ramion ma lekko wklęsłą powierzchnię.



Zmiany we wnętrzu

Efekt znaczącej modernizacji modelu Qashqai jest szczególnie widoczny w kabinie. Zwiększyła się postrzegana jakość i dopracowanie szczegółów, a wnętrze jest teraz bardziej zorientowane na kierowcę, który ma dzięki temu poczucie pełnej kontroli nad pojazdem.

Pierwszym elementem, który zauważa się wsiadając do samochodu, jest nowa kierownica. Odzwierciedla ona styl najnowszych modeli marki, w tym nowych Nissanów Micra i X‑Trail, i jest standardowa we wszystkich wersjach zmodernizowanego modelu Qashqai. Spłaszczenie wieńca w jego dolnej części ułatwia wsiadanie i wysiadanie, a także dodaje wnętrzu sportowego zacięcia.

Centralna część kierownicy jest mniejsza niż dotychczas, a trzy ramiona są węższe, dzięki czemu widoczność zestawu wskaźników poprawiła się o 17%. Czterokierunkowe przyciski do sterowania wyświetlaczem w zestawie wskaźników (na lewym ramieniu kierownicy) i tempomatem (na prawym ramieniu) są nowe i oferują bardziej intuicyjną obsługę, ograniczając czas, kiedy kierowca nie patrzy na drogę.

Zmodernizowano także wiele innych elementów w kabinie. Kratki nawiewów i wewnętrzne klamki zostały wykonane z lepszych gatunkowo i przyjemniejszych w dotyku materiałów, a centralny podłokietnik między przednimi fotelami (od wersji Acenta wzwyż) ozdobiono eleganckimi przeszyciami. Podsufitka modelu Qashqai od wersji Tekna ma teraz ciemny kolor. W egzemplarzach z automatyczną skrzynią biegów Xtronic dźwignia sterowania przekładnią zyskała nowy styl oraz nowy mieszek z imitacji skóry.

Funkcja automatycznego opuszczenia szyby jednym naciśnięciem przycisku jest teraz dostępna we wszystkich czterech drzwiach i stanowi standard w każdej wersji wyposażenia. Wszystkie okna można także otworzyć lub zamknąć jednocześnie przyciskiem na pilocie centralnego zamka — na przykład żeby szybko schłodzić wnętrze w upalny dzień.



Nowy system nagłośnienia BOSE Premium

Odpowiadając na oczekiwania klientów zgłaszających zapotrzebowanie na opcjonalny system audio wysokiej klasy, Nissan oferuje w modelu Qashqai nowy, ośmiogłośnikowy zestaw. System dostarczony przez firmę BOSE — partnera Nissana w zakresie sprzętu audio klasy premium — obejmuje dwa 25‑milimetrowe głośniki wysokotonowe w podszybiu, 165‑milimetrowe głośniki niskotonowe w przednich drzwiach oraz dwa głośniki średniopasmowe o średnicy 130 mm w tylnych drzwiach. Kolejne dwa głośniki niskotonowe o średnicy 115 mm umieszczono w specjalnej obudowie o pojemności 7,7 litra zamontowanej we wnęce koła zapasowego. Cyfrowy wzmacniacz BOSE z ośmiokanałowym equalizerem i modułem cyfrowej obróbki sygnału umieszczono pod fotelem pasażera.

Klienci otrzymują więc najbardziej kompleksowe nagłośnienie, jakie firma Nissan oferowała dotychczas w samochodzie przeznaczonym na rynek europejski. System zapewnia szersze spektrum dźwięku i wrażenia zbliżone do sali koncertowej — nawet przy dużym natężeniu dźwięk pozostaje przejrzysty, a zniekształcenia są minimalne.


Nowe technologie inteligentnej mobilności Nissana

W Nissanie Qashqai zostały wprowadzone nowe technologie inteligentnej mobilności Nissana. Po raz pierwszy dostępny jest alarm ostrzegający o ruchu poprzecznym z tyłu, zmniejszający ryzyko kolizji przy małej prędkości podczas wyjeżdżania tyłem z miejsca parkingowego. Kiedy w czasie cofania system wykryje zbliżający się pojazd, ostrzega kierowcę sygnałem wizualnym i dźwiękowym.

Inteligentny system hamowania awaryjnego jest dostępny w modelu Qashqai od 2014 roku, ale w najnowszej wersji uzupełniono go o funkcję wykrywania pieszych. To innowacyjne rozwiązanie, w którym do monitorowania sytuacji przed pojazdem służą radar i kamera, pomaga uniknąć kolizji z udziałem pieszych lub przynajmniej złagodzić skutki takiego zdarzenia. System ostrzegania o pojeździe w martwym polu jest obecnie oparty na danych z radaru, a nie na analizie obrazu z kamery, co oznacza monitorowanie szerszego obszaru i większą dokładność wykrywania.

Qashqai nadal będzie oferowany z takimi technologiami, jak rozpoznawanie znaków drogowych, system ostrzegania o zmęczeniu kierowcy, inteligentny asystent parkowania, inteligentny system kamer 360° oraz ostrzeganie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu. Wiele technologii stosowanych w pojeździe wyposażono w moduły nowej generacji, optymalizując parametry ich działania.

Nowością w Nissanie Qashqai jest Stand Still Assist (SSA), który uzupełnia system wspomagania ruszania pod górę (HSA) w samochodach z ręczną skrzynią biegów. SSA utrzymuje samochód w pozycji zatrzymanej przez maksymalnie trzy minuty, po upływie których automatycznie włączany jest hamulec postojowy. SSA działa zarówno na pochyłościach, jak i na płaskiej nawierzchni, umożliwiając kierowcy zdjęcie stopy z pedału hamulca. Poprawia to bezpieczeństwo oraz zwiększa pewność prowadzenia pojazdu i sprzyja ograniczeniu zmęczenia kierowcy. O zadziałaniu systemu informuje zielona kontrolka w zestawie wskaźników.

Nowy Qashqai utrzymał uzyskane w 2014 roku pięć gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP.


W nowym kompaktowym crossoverze zachowano dotychczasową ofertę silnikową. Klienci mają zatem do wyboru dwa silniki benzynowe: 1.2 DIG-T 115 KM i 1.6 DIG-T 163 KM oraz dwa wysokoprężne: 1.5 dCi 110 KM i 1.6 dCi 130 KM, sześciobiegową przekładnię manualną lub przekładnię automatyczną Xtronic oraz dwa rodzaje napędu — na jedną lub obie osie. Diesel 1.5 o mocy 110 KM jest liderem w swoim segmencie pod względem emisji CO2 (99 g/km) i zużycia paliwa (3,8 l/100 km).

Gama nowego Nissana Qashqai składa się z pięciu poziomów wyposażenia: Visia, Acenta, N‑Connecta, Tekna oraz najwyższego Tekna+, będącego nowością w tym modelu.

W podstawowej wersji Visia wyposażenie modelu obejmuje między innymi 6 poduszek powietrznych, system wspomagania ruszania pod górę z funkcją Auto Hold (w wersjach z manualną skrzynią biegów), tempomat i ogranicznik prędkości, światła do jazdy dziennej w technologii LED, zdalnie sterowane elektryczne szyby z funkcją auto, lusterka zewnętrzne regulowane i podgrzewane elektrycznie, manualną klimatyzację, system audio z 4 głośnikami, złączem USB i Bluetooth oraz system Stop/Start. Ceny modelu w tej wersji rozpoczynają się od 79 750 zł.

Wyposażenie poziomu Acenta obejmuje dwustrefową, automatyczną klimatyzację, automatycznie składane lusterka, przednie lampy przeciwmgłowe, przednie i tylne czujniki parkowania, system audio z 6 głośnikami oraz 17-calowe felgi ze stopów metali lekkich. Podstawowa cena modelu w tej wersji to 87 850 zł.

W wersji N-Connecta, której ceny rozpoczynają się od 98 450 zł, wyposażenie nowego Nissana Qashqai poszerzono między innymi o system kamer 360°, system inteligentnego kluczyka, pakiet bezpieczeństwa, 18-calowe felgi ze stopów metali lekkich, relingi dachowe, multimedialny system NissanConnect, antenę w kształcie płetwy rekina oraz zupełnie nowe, jednobryłowe fotele przednie.

Tekna w wyposażeniu standardowym oferuje z kolei 19-calowe felgi ze stopów metali lekkich, nowe, adaptacyjne reflektory w technologii Full LED z funkcją doświetlania zakrętów, pakiet bezpieczeństwa Safety Shield Plus (ostrzeganie o pojeździe w martwym polu, ostrzeganie o zmęczeniu kierowcy, inteligentny asystent parkowania, ostrzeganie o ruchu poprzecznym z tyłu), podgrzewane przednie siedzenia oraz nowe, jednobryłowe fotele przednie częściowo pokryte skórą (fotel kierowcy dodatkowo sterowany elektrycznie). Za tak wyposażonego Nissana Qashqai z benzynowym silnikiem 1.2 DIG-T 115 KM trzeba zapłacić 107 450 zł.

Wraz z modernizacją modelu do gamy została wprowadzona najwyższa wersja wyposażenia, będąca odpowiedzią na oczekiwania najbardziej wymagających klientów – Tekna+. Zarówno przednie fotele, jak i tylna kanapa zostały w niej pokryte najwyższej jakości skórą Nappa (do wyboru w czarnym lub śliwkowym kolorze) z eleganckim pikowaniem 3D. Przednie fotele są elektrycznie regulowane, a kierowcy – dodatkowo z pamięcią ustawienia. Nowością jest także 8-głośnikowy system BOSE Premium, zapewniający najwyższą jakość dźwięku. Cechą charakterystyczną tej wersji są lusterka zewnętrzne, wykończone w kolorze satynowego aluminium. Elementem standardowego wyposażenia Nissana Qashqai Tekna+ jest także szklany, panoramiczny dach. Ceny modelu w tej wersji rozpoczynają się od 118 850 zł.

Niektóre elementy wyposażenia wyższych wersji są dostępne jako opcje za dopłatą w niższych poziomach.

Nowy Nissan Qashqai oferowany jest w 11 kolorach nadwozia, w tym 2 nowych: niebieskim oraz kasztanowym brązie.

@TwitterDealer
@NissanPolska